Att slicka någon annans ass, för din inte närmare ditt mål

Måste verkligen ta upp en sak som jag pratade om i mitt förra inlägg, nämligen att trycka ner sig själv så lågt och se upp på andra så högt att man glömmer vem man är och vad man har för mål.
 

Alla har mål, right? Kom igen, det kan handla om vad som helst. Träffa Justin Bieber, tävla SM i simning, åka till New York eller bli känd. Allt möjligt. 
Då har jag en fråga till er: Kommer ni närmare erat mål genom att pussa på någon annans tår? Neej, trodde väl det! Varför gör vi det då? VARFÖR kan vi inte vara så starka att vi håller huvudet högt, tittar frammåt och skiter i folk som behandlar oss om skit? 
Jo, för vi vågar ALDRIG säga ifrån. Vi håller oss ofta långt ner på golvet, pussar någons tår om de ber oss att göra det och säger inte ett pip om det inte behövs. Alla dessa tjejer/killar som ligger på golvet har också mål så jag ser ingen anledning att kyssa någon annas fötter. 
 
Jag tycker faktiskt att vi som ligger på golvet faktiskt också har ett ansvar.
Säger vi ingenting, finns vi inte. Eller hur? Varför ställer vi oss inte upp, håller huvudet högt och lämnar allt skit bakom oss? Det måste vara WAAAAY mycket lättare att uppnå sitt mål genom att bara ställa sig upp, kämpa lite mer och skita i vad folk tycker? Eller hur? Eftersom de flesta svarade ja på den frågan, så stället jag en till!
 
Varför gör vi inte de då?! 
 
// Teenagegirl
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0