Banta eller inte banta, det är frågan

- Åhh, jag måste banta, jag är så tjock
- Nej du måste inte alls banta, om du är tjock, då är jag MEGA tjock
- Nej Lisa-Lotta du är inte tjock, man ska vara nöjd med sin kropp!
Tjejer, tjejer, tjejer! 
 

Ordet banta... Säger vi det för att vi faktiskt tycker vi är tjocka eller för att vi vill höra en bekräftning av någon annan att vi är smala som pinnar? Kan någon berätta det för mig för jag fattar inte.
Jag hör MINST 2 tjejer VARJE dag i skolan som säger att de behöver banta. Direkt är det tjejer framme hos dom och berättar att de inte alls behöver banta, de är perfekta precis som de är.
Gulligt tycker vissa, MEGA löjligt tycker jag.
Det jag tycker är mest skrämmande är att tjejer inte kan titta sig i spegen och säga: Fan vad snygg jag är idag. Säger vi det så är vi WAAY ute på faligt vatten för att bli kallade Egotrippade eller att vi tycker vi är mycket bättre än alla andra. Ingen har tänk på att jag kanske har kört VÄRSTA styrkepassen hela veckan och att jag börjar se reslutat. 
Allt handlar om att se sig själv i så dåligt skick som möjligt och berömma alla andra hur mycket som helst.
Har jag fel? 
 
Jag förstår att de flesta tjejer vill ha kroppar som VS- modellerna. Fine, jag är en av dom. MEN jag tänker inte komma dit genom att slicka någon annas ass. Man kör sina styrkepass, äter extra mycket sallad och mindre godis och huxflux har man kroppen. Jag menar ABSOLUT inte att man ska gå runt och säga att "jag är så mycket bättre än alla andra"! Absolut inte. Men man måste se lite possetivt på sig själv ibland. Inte bara gå fram till spegeln för att titta så man inte fått en ny finne. Var istället possetiv, tryck inte ner någon annan men slicka in någons ass. Det för inte dig närmre ditt mål, trust me! 
 
// Teenagegirl
 
   
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0