Be sure you taste your words before you spit them out

Vi tjejer kan vara så sjukt elaka mot varandra. Håller ni med mig? Pratar bakom någons rygg, slänger ut HELT onödiga kommentarer och rent ut sagt kränker andra tjejer vi inte ens känner. Fy f*n för oss egentligen.

Det finns ett litet citat som jag ALLTID tänker på innan jag ger mig in i en diskussion om någon annan:
Var försiktig med vad du säger för när du väl har sagt det kan det bara bli förlåtet, inte förglömt...
Citatet är HELT rätt.
Vi MÅSTE bli bättre på att inte slänga onödiga kommentarer och sen bara skämta bort det. Elaka kommentarer svider, trust me, I know. Och det är så grymt onödigt att slänga ur sig dom. Det finns ingen anledning. Det gör inte dig till en finare, vackrare eller bättre person. Bara till en falsk bitch som tillslut inte kommer ha någon kvar. Stå istället upp för dig själv och ge dig inte in i diskussionen. Det finns ingen anledning till att kommentera Fia-Lotta´s tröja. INGEN anledning att kalla Berta tjock. Det gör inte dig smalare.

Jag tycker faktiskt att vi slutar snacka skit om folk från och med nu och fokusera lite mer på våra egna problem.

Don´t judge me for my mistakes, way to live or who i love when you can´t even see your own mistakes, don´t have a way to live or has someone who loves you.

Godnatt för ikväll. Imorgon ses vi igen UTAN ELAKA KOMMENTARER! Sov gott / Teenagegirl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0