If karma won´t hit you, I will

Tacka och ta emot. Le och inte säga något elakt tillbaka. Behandla någon som man själv vill bli behandlad.
 
Är det inte detta vi ALLTID har fått lära oss? Man ska aldrig vara elak och man ska alltid tänka på alla andras bästa. Det är iallafall något jag har lärt mig. 
En sak jag däremot lärt mig är att stå upp för mig själv, den jag är och vad jag tycker. Tycker de flesta tjejerna tar emot för mycket skit från folk. 
Tar allt med ett smile och går därifrån. Stå upp för er själva istället. Det är ALDRIG okej att säga något elakt mot något, detta har ju du lärt dig, men var finns regeln att du själv inte ska behöva ta emot elakheter? Visa mig regeln så tror jag dig. 
 
Att ha en egen åsikt och att verkligen stå upp för den borde man få lära sig i skolan. Tycker så synd om alla tjejer som man ser i skolan, trycks ner av grupptrycket. Tjejer som egentligen har en sjukt bra åsikt om saker men säger aldrig något. Dom håller helt enkelt tysk och ler. Allt är väl bättre än att säga vad man tycker, man kanske har fel? 
 
Kommer ni ihåg när man gick i 4:an, man hade fått en ny tröja av mamma som man ÄLSKADE och man kom till skolan hur lycklig som helst med tröjan på. Den första kommentaren är från en tjej man inte brukar hänga med som kommer fram och tycker tröjan är jätte fin. Du tar inte åt dig av kommentaren, jag menar, jag hänger ju aldrig med henne, hennes åsikt spelar ju ingen roll. Sen kommer "ledaren" i ditt gäng, kollar på din tröja och tycker inte alls om det. Självklart sätter du ALRIG på dig tröjan igen, hur mycket du än älskar den. 
Du tog aldrig åt dig av kommentaren om att den var fin, bara den att den inte var fin. SAY WHAT?
 
Stå upp för din åsikt, ha på dig vilken jävla tröja du vill och bit ifrån om någon är elak mot antingen dig eller någon annan. TA INTE SKIT FRÅN NÅGON och ryt ifrån till folk som är allmänt elaka.
 
If karma won´t hit you, I will
 
// Teenagegirl

Kommentarer
Postat av: Tilda Edin

Hejsan! Superfin blogg!
Allt väl? :)

Svar: Tack sötis! Allt är bra med mig, hur är det med dig :)
teenageyear.blogg.se

2013-01-21 @ 20:23:35
URL: http://tildazblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0